Number one and Number two....

Det är då själva fan att man inte kan gå på toaletten utan att det ska vara ett helt jävla företag. Det har blivit svårare och svårare för mig att komma upp från toaletten. Oftast går det med nöd och näppe... Såhär kan det ju inte vara. Hemma är inga problem, badrummet ska renoveras med början på fredag vilket innebär en högre toalett... Men jobbet då? Handikapptoaletten är jätte låg, antagligen för att det för en rullstolsburen är lättare, men jag då? Vad ska jag göra den dagen som det inte går? Åsikter och råd mottages tacksamt! 
 
 

Kommentarer:

1 Maja E Olin:

Hallå i stugan! :)
När jag befann mig i din sits så ansökte arbetsgivaren om anpassning av arbetsplatsen hos försäkringskassan och fick bidrag för en elektriskt höj och sänkbar toalett! Superskönt!
https://www.forsakringskassan.se/wps/portal/privatpers/funktionsnedsattning/arbete_funktionsnedsattning/arbetshjalpmedel/om_arbetshjalpmedel/om_arbetshjalpmedel

Kram <3

Svar: Tack Maja! Det ska jag undersöka! Kram <3
lgmd.blogg.se

2 Lotta:

Samma här men det har varit Arbetsförmedlingen som ordnat med allt sånt. Det finns bra stöd där för anpassning av arbetssituationen.
Och ang. nr 1 och nr 2: Måste man så måste man oavsett om man är på jobbet, eller hur?! :)

Svar: Hehe, ja nöden har ingen lag! ;)
lgmd.blogg.se

Kommentera här: