Vaccination...

Nu ska jag börja vaccinera mig inför resan, huva så mycket sprutor det blir...och dyrt som katten, men det är värt det, betalar hellre lite extra än att få nån mysko sjukdom som säkert kommer ta livet av mej innan de svenska läkarna kommer på vad det är...Haha, den va lite elak...
Håller förövrigt på att tjata på han som ska fixa allt med resan, jag har fått reda på att jag behöver ett bokningsnummer för att jag själv måste ringa till flygbolaget för att fixa sittplats vid nödutgången, det för att jag inte kan komma upp själv ur de vanliga flygstolarna, eller jo om jag sitter på en 10 cm höjd kudde så kan jag precis ta mig upp, men när jag suttit på den kudden i 15 minuter har jag sjukt ont i svanskotan och flygresan är på 8 timmar, så nej tack, det får bli plats vid nödutgången... Så nu har jag tjatat på snubben sedan förra veckan, idag blev jag trött på det så jag ringde honom och frågade vad som hände, fick då svar att eftersom det är en gruppresa och jag ska ha special plats måste han fixa ett separat bokningsnummer till mig (jag trodde att varje person hade ett bokningsnummer). Så jag fortsätter att vänta, och vara besvärlig om det ska behövas!

Ohh kan slänga ut en fråga här nu när jag ändå är i farten: Funderar på att jag kanske måste ha en stol med mig (till stranden och andra ställen när alla andra sitter på marken). Jag pratade med min lärare om det som är i Afrika varje år om vad hon tyckte. Min första tanke var faktiskt att köpa en stol där nere som jag sedan kunde lämna kvar, men hon sa att det kunde bli svårt att hitta något. Så nu undrar jag har ni några smarta tips på hur jag ska göra eller på någon stol? Tänkte jag skulle höra med en arbetsterapeut också...

Nu ska jag gå och fixa det sista innan jag ska iväg, ska ha lite myskväll med ett par vänner, har bakat blåbärspaj, mums!

Kärlek*

Kommentarer:

1 Johan:

Skulle nog kolla på stolar av den här typen http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=148950325 sen kanske sätta större plattor på tassarna så den inte sjunker i sanden. Ingen stabil stol men någon kanske kan hålla i ryggen på stolen.

Problemet är ju att man inte har en fast yta att sätta handen emot och trycka ifrån med, sittande. För att sen placera händerna mot knäna och "vandra" upp på låren. Jag brukade gräva en grop i sanden framför mig för att få en högre stol :)

Ska inte komma med några pekpinnar men om jag skulle åka till Afrika (vart?) så se till att du har bra folk med dig hela tiden, som kan hjälpa till för situationer kommer uppstå.

Kul att komma iväg så långt och hoppas bokningen löser sig!

Kommentera här: